Не бути байдужим до дорожньої ситуації в Україні й активно реагувати на неякісні ремонти закликає активіст організації «УкрЯма» Дмитро Повесьма. На його думку, «Укравтодор», підрядники та інші організації, причетні до ремонту і стану українських шляхів, роблять свою роботу так, як це дозволяють їхні замовники, тобто українські водії та громадськість.
«Ми з вами фінансуємо їх діяльність і все, що вони роблять (або не роблять), при цьому не контролюємо, як наші з вами гроші витрачаються. Так хто винуватий більше: ті, хто гроші витрачає на свій розсуд, або ті, хто бездумно ставиться до своїх грошей?», - цитує Повесьму bagnet.org.
«Укравтодор» регулярно рапортує про успіхи своїх підрозділів, що відремонтували понад 90% дорожнього полотна. Але цього ремонту із залатування ям вистачить на півроку-рік.
До слова, у Львівській області дороги називають найгіршими в Україні. Дотепер не завершено навіть латання ям на під’їзних дорогах до Червонограда, у напрямку Кам’янка-Бузької та у напрямку Львів-Золочів.
На переконання фахівців, українські дороги потребують капітального ремонту, а не локального. «Саме слово «відремонтовано» означає для різних людей різне. Хтось радий тому, що яму гноєм засипали. На мій погляд, ремонт - це виконання робіт, тобто приведення до початкового стану, відповідно до нормативів. Тож 90% доріг повинні відповідати стандарту ДСТУ 3598-97. Що це так насправді, я в цьому дуже сумніваюся», - наголосив Дмитро Повесьма.
Якщо ваш автомобіль зазнав поламки чи потрапив у дорожньо-транспортну пригоду через неналежний стан шляхів, активіст радить одразу ж звертатися до спеціалізованого юриста.
«Завданий автомобілю збиток, який потрапив у яму, варто розцінювати як дорожньо-транспортну пригоду. Всі дії водія повинні бути, як за будь-якого іншого ДТП: нічого не чіпати, викликати ДАІ, записати дані свідків, зняти все варте уваги на фото і відео, дочекатися ДАІ. До приїзду «даішників» дуже важливо мати на місці події юриста. Під час оформлення будь-якого ДТП (незалежно від його причин та обставин) ДАІ зобов'язані викликати представника дорожньої організації та провести обстеження дорожніх умов, про що скласти акт. Ви маєте право отримати копію цього акта або, щонайменше, ознайомитися з ним. Потрібно наполягати на складанні адміністративного протоколу за ч. 3 ст. 140 КУпАП: порушення правил експлуатації доріг, що спричинили заподіяння шкоди, і вказати вас у якості потерпілого», - порекомендував Повесьма.
Як пишуть «Наші гроші», у першому кварталі поточного року Державна фінансова інспекція не змогла проконтролювати витрачання 1,2 мільярда гривень бюджетних коштів ремонтно-будівельними субпідрядниками. Зокрема, значна кількість субпідрядних організацій, залучених генпідрядниками для ремонтів і будівництва доріг, не дають фінінспектором провести перевірку. «Всього було зафіксовано майже 60 випадків відмови у проведенні зустрічних звірок субпідрядних організацій», - йдеться у звіті ДФІ. Крім того, субпідрядники різними способами знищують первинні документи, що взагалі унеможливлює перевірку їхньої діяльності...