Кожна п'ята зірка має придатну для життя планету

Астрономи підрахували, скільки зірок в нашій галактиці мають потенційно придатні для життя планети.
(фото intesn.blogspot.com)

Оцінивши дані з телескопу НАСА "Кеплер", вони стверджують, що довкола кожної п’ятої зірки обертається планета, розташована в так званій придатній для життя зоні.

Ця зона – це проміжок довкола зірки, температури в якому дозволяють воді – критичному для життя елементу – перебувати в рідкому стані, повідомляє BBC  Україна.

Свої висновки дослідники опублікували в журналі PNAS.

"Це означає, що коли ви дивитеся на нічне небо, де розкидані тисячі зірок, найближча схожа на Сонце зірка з планетою земних розмірів розташована приблизно всього за 12 світлових років, і її можна побачити неозброєним оком", - каже співавтор дослідження Ерік Петіґура з Університету Каліфорнії, Берклі.

"І це фантастично", - додає вчений. За словами його університетського колеги Ендрю Говарда, це відкриття показало, що планети на зразок нашої відносно поширені в галактиці Чумацький шлях.

Минулого тижня астрономи відкрили скелясту планету завбільшки з Землю, яка обертається довкола своєї зірки на відстані в сто разів меншій за відстань між Землею і Сонцем. Температура на її поверхні, за підрахунками, сягає 2000-28000С, і більша частина денного боку розплавлена. Це означає, що там навряд чи могло б зародитися життя.

Однак дослідники застерігають, що навіть коли вдається знайти біля зірки планету розміром з Землю в придатній для життя зоні, це ще не означає, що в такому світі може легко розвинутися життя.

"У деяких з них, ймовірно, щільна атмосфера, через яку їхня поверхня так нагрівається, що ДНК-подібні молекули не мають шансів вижити", - каже інший автор дослідження, Ґеофф Марсі, професор астрономії з Берклі.

"А в інших планет, можливо, скеляста поверхня, яка утримує воду в рідкому стані, придатному для живих організмів", - додає вчений.

"Ми не знаємо всього спектру тих типів планет та їхніх середовищ, які можуть бути придатні для життя", - каже він.

Раніше дослідники проаналізували близько 42 000 зірок і відкрили 600 ймовірних планет. 10 з них мають "земні" розміри і розташовані на відстані, придатній для існування рідкої води на їхній поверхні.

Потім, однак, команда внесла поправку на планети, ймовірно невраховані програмним забезпеченням, розробленим, щоб фільтрувати дані з "Кеплера" в пошуках ознак планет. Під час цього процесу до даних попали відомості про неіснуючі планети.

Зваживши на ці неіснуючі планети, а також на той факт, що лише дрібна частина планет розташовані так, що їх рух довкола зірок можна відстежити з землі, вчені порахували: 22% всіх сонцеподібних зірок у Чумацькому шляху мають у придатній для життя зоні планети розміром з Землю.

"Для НАСА це число – що кожна п’ята зірка має схожу на Землю планету – дуже важливе, тому що наступні після "Кеплера" місії спробують сфотографувати одну з таких планет. І розмір телескопа, який потрібно збудувати, залежить від того, на якій відстані розташовані найближчі до нас планети розміром з Землю", - каже Ендрю Говард.

"Той факт, що планет, які обертаються довкола своїх зірок, є так багато, спрощує наступні місії", - додає вчений.