10 аргументів на користь Закону про свободу мирних зібрань

Андрій Шевченко

Народний депутат України

Ми зареєстрували в Раді складний і неймовірно важливий закон – "Про свободу мирних зібрань".

Чому він важливий? Бо це наш шанс зберегти для скривджених і обкрадених людей одне з останніх прав, що все ще залишаються, – вийти на вулицю.

Чому це важливо саме зараз? Бо влада на очах закручує гайки.

По-перше, з кожним тижнем отримуємо все абсурдніші судові рішення. Маразматична судова заборона будь-яких мирних зборів на вулицях Банковій та Лютеранській показує, куди ми рухаємося.

По-друге, корумповані мери і зганьблені губернатори продовжують штампувати свої місцеві положення і розпорядження, якими на власний розсуд встановлюють свої обмеження для протестів. Самодіяльність місцевих самодурів, які оберігають спокій президентського Межигір'я, – чудовий приклад для наслідування, правда?

Якщо так піде далі, то "більше трьох" ми з вами зможемо збиратися хіба на футболі чи на концертах. Iгнорувати все це – обманювати себе і допомагати репресивній машині.

Разом з іншими авторами закону я вірю, що зможемо провести через Раду якісний, європейський закон. Ми віримо, бо нам це уже вдавалося з іншими законами – "Про доступ до публічної інформації", "Про громадські об'єднання", про заборону реклами тютюну.

Нам життєво важливо у цьому законі якісно виписати кожну кому. Тому чекаємо на зауваження, з якими скрупульозно працюватимемо до другого читання.

А для початку – наші 10 аргументів на користь закону про свободу мирних зібрань:

1. Законопроект є пакетним рішенням – це не лише новий спеціальний закон, а і зміни до 9 існуючих законів, зокрема, до Кодексу адміністртивного судочинства, Кодексу про адміністративні правопорушення, Закону "Про міліцію".

2. Ухвалення закону буде виконанням рішення Європейського суду з прав людини у справі "Вєренцов проти України" від 11.05.2013.

3. Проект скасовує відповідальність за ст. 185-1 та 185-2 Кодексу про адмінправопорушення, які сьогодні застосовують для штрафу або арешту організаторів мирних зборів.

4. Закон встановлює чіткий і вичерпний перелік підстав для обмеження мирних зібрань, що має покласти край необг'рунтованим судовим заборонам.

5. Закон передбачає, що неповідомлення чи несвоєчасне повідомлення про мирні збори не є підставою для їх заборони.

6. Проект передбачає можливість спонтанних зібрань відповідно до європейських стандартів.

7. Закон гарантує право на контрзібрання.

8. Проект покладає на владу "позитивні зобов'язання" гарантувати безпечне проведення мирних зібрань.

9. Закон передбачає окрему статтю про гарантії для роботи журналістів під час проведення мирних зібрань.

10. Закон виключає можливість застосовувати для заборони мирних зборів Указ Президії Верховної Ради СРСР "Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних і походів і демонстрацій", прийнятого у 1988 та актів місцевого самоврядування.

 Такі аргументи наводить  народний  депутат України  Андрій Шевченко у своєму блозі на сайті Української правди.

 

Коментарі

Коментатори, які допускатимуть у своїх коментарях образи щодо інших учасників дискусії, будуть забанені модератором без додаткових попереджень та пояснень. У коментарі заборонено додавати рекламні повідомлення.

Новини партнерів

...