Про це у Варшаві в середу сказав генеральний директор компанії "Сарматія", створеної для розвитку цього проекту, Сергій Скрипка, повідомляє ua.for-ua.com.
Він зазначив, що представники "PERN "на зборах акціонерів "Сарматії", які тривали близько 8 годин, не підтримали жодного з питань порядку денного.
"Це означає, що компанія не зможе подати заявку на фінансування і, відповідно, не зможе отримати фінансову допомогу з боку ЄС",- сказав Скрипка.
Він повідомив, що представники "PERN" назвали вже нереальною добудову трубопроводу до кінця 2015 року, що необхідно зробити для отримання коштів Європейського Союзу.
Крім того, вони виступили за проведення додаткового аналізу, оскільки на цей проект вплинуть інші заходи, що реалізуються польською компанією, спрямовані на підвищення енергетичної безпеки Польщі, зокрема будівництво нафтового терміналу в Гданську.
Скрипка розповів, що представники польської компанії також відмовилися підтримати підвищення статутного капіталу "Сарматії", що необхідно для її подальшого існування.
"Якщо не буде прийнято рішення про підвищення статутного капіталу "Сарматії", її потрібно буде закривати... Фінансів для продовження діяльності та для реалізації чергових етапів проекту в компанії немає», - сказав Скрипка, висловивши сподівання, що це питання може бути вирішене на міждержавному рівні.
Раніше у жовтні глава «Сарматії» говорив, що компанія пропонує збільшити статутний фонд приблизно в 4 рази, до більше 30 млн дол., а ці кошти спрямувати на підготовку будівельного проекту та дозволу на будівництво трубопроводу в Польщі.
Він підкреслив, що тільки представники польської компанії виступили проти всіх питань порядку денного, які підтримали інші акціонери: українська "Укртранснафта", азербайджанська "Socar", грузинська "GOGC" і литовська "Klajpedos Nafta".
Скрипка також зауважив, що "Укртранснафта" підтвердила готовність профінансувати добудову "Одеса-Броди" до польського кордону, що обійшлося б компанії в близько 160 мільйонів євро.
Скрипка нагадав, що вартість усього проекту становить 485 мільйонів євро, і з урахуванням 120 мільйонів євро коштів Євросоюзу та українського внеску польській компанії довелося б витратити на добудову трубопроводу менше 100 млн євро, оскільки частину коштів "Сарматія" планувала залучити на ринку.
"Позиція "PERN" цікава в тому плані, що в додатковій заяві до протоколу зазначено, що вони підтримують реалізацію проекту, але незрозуміло яким чином", - резюмував Скрипка.
Ідея створення на базі українського трубопроводу "Одеса-Броди" Євро-Азійського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК), добудувавши його до Польщі, виникла ще на початку 1990-х років, але досі не вдалося знайти необхідного фінансування на його реалізацію.
Україна самостійно добудувала "Одеса-Броди" у 2001 році, але з цього часу він практично не використовувався, за винятком невеликих обсягів прокачування в реверсному режимі для поставок російської нафти з Бродів до Одеси у 2005-2010 роках та постачання нафти в Білорусь у 2010-2011 роках.
Раніше представники польської влади неодноразово заявляли, що підтримують реалізацію цього проекту, зазначаючи, що він повинен бути економічно доцільний.
За останніми даними, найбільшими акціонерами "Сарматії", створеної у 2004 році для розвитку проекту "ЄАНТК", є "PERN Przyjazn", "Укртранснафта" і азербайджанська "Socar, які володіють близько 27% акцій, а грузинська "GOGC" і литовська "Klajpedos Nafta" - близько 17% і 1% відповідно.